Barbaras blogg

Återbruk, miljösmart och vego/vegansk

Montera växthus – hur svårt kan det vara?

Publicerad 2019-06-26 11:07:00 i Trädgård,

Äntligen kom leveransen av mitt nya växthus. Efter att ha surfat runt och kikat på hur många olika växthus som helst, det ena störra och dyrare än det andra, bestämde jag mig för ett växthus från hemfint.se. Visserligen är det bara 5,7 m2, men jag tror att det är precis lagom för mig, i alla fall att börja med. 

 
Så här såg det ut när vi packade upp kartongerna. Som tur var hade de flesta delar en liten klisterlapp med en siffra. 
 
 
Till en början verkade det enkelt att sätta ihop växhuset, men ...
Den som skrivit ihop manualen måste helt klart varit rejält packad. Ha ha.
Det var en hel del saker som inte stämde. Som tur var lyckades vi, efter att ha monterat och demonterat olika delar, få ihop huset. 

Det blev så himla fint och jag är supernöjd. 

 
Nu återstår att få till insidan också och att röja tomten så att det blir snyggt utanför växthuset också. 

Frasse var med och hjälpte till på ett hörn. Han undrade nog mest vad vi höll på med. Men det blir ytterligare en sak för honom att vakta, vilket han gillar. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Barbara Kjellström

Uppvuxen i Stockholm, gift med författaren och musikern Harald Kjellström, har fem barn och en dvärgschnauzer som heter Frasse. Lämnade storstadens stress sommaren 2018 och flyttade närmare naturen. Platsen blev Stallarholmen i Sörmland där jag skriver böcker (barn/ungdom och feelgood), odlar grönsaker i hopp om att bli självförsörjande, lagar en hel del vegansk och vegetarisk mat och försöker göra det mesta "hemgjort". Tänker att det mesta som finns i en butik borde jag kunna göra själv och gillar därför att dricka te ur egendrejad mugg, gå på trasmattor som jag har vävt, dra på mig raggsockor som jag har stickat osv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela