Barbaras blogg

Återbruk, miljösmart och vego/vegansk

Gammal kruka blir som ny

Publicerad 2019-06-01 20:51:00 i Inredning,

Jag gillar att försöka återanvända gamla saker istället för att köpa nya vilket är toppen både för miljön och plånboken. Hittade en gammal kruka i källaren som jag målat blå någon gång för länge sedan och som stått i kermikverkstaden hur länge som helst. koboltblått känns inte lika kul längre. Dessutom har den blå färgen nötts bort när krukan stått i verkstan.
 
Hittade en av mina favortifärgburkar bland hyllorna i källaren. Svart matt färg funakr alltid.
 
 
Så här blev krukan när den sprejats med Biltemas hobbyfärg.
 
 
En rosa pelargon passade fint i krukan som blev som ny.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Barbara Kjellström

Uppvuxen i Stockholm, gift med författaren och musikern Harald Kjellström, har fem barn och en dvärgschnauzer som heter Frasse. Lämnade storstadens stress sommaren 2018 och flyttade närmare naturen. Platsen blev Stallarholmen i Sörmland där jag skriver böcker (barn/ungdom och feelgood), odlar grönsaker i hopp om att bli självförsörjande, lagar en hel del vegansk och vegetarisk mat och försöker göra det mesta "hemgjort". Tänker att det mesta som finns i en butik borde jag kunna göra själv och gillar därför att dricka te ur egendrejad mugg, gå på trasmattor som jag har vävt, dra på mig raggsockor som jag har stickat osv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela